Inpakken!

6 augustus 2019 - Veenendaal, Nederland

Al tijden loop ik opgelucht te verkondigen dat ik in ieder geval niet hoef na te denken over mijn zomer kleding. Dat zou het inpakken toch makkelijk moeten maken! Maar dan komt de realisatie dat de hele winterkledingkast in een tas stoppen verre van makkelijk is...

Ik vind het heerlijk buiten als het koud is, maar ben desalniettemin wel een koukleum. Daarom heb ik ook meer dan één favoriete (super dikke) trui en die moeten natuurlijk allemaal mee! Gelukkig bestaat daar een goede uitvinding voor: de vaccuümzak. Dat scheelt in ieder geval volume, maar qua gewicht sta je er nog alleen voor.

Vacuümzak

Enkele inpakhandigheidjes worden me ingefluisterd door mijn moeder, en zodoende verwacht ik niet dat ik bij aankomst nog weet waar ik ook alweer al mijn onderbroeken en sokken heb ingepropt. In mijn sportschoenen, in mijn thermosfles, in mijn cameratas, als hoesje voor mijn geologenhamer; ik ben erg vindingrijk met de beperkte ruimte geworden.

Ondertussen Schiphol een whatsappje gestuurd (ja echt!) of wandelstokken aan mijn rugzak mogen worden bevestigd als handbaggage. Mijn vriend weet namelijk hoe gevaarlijk ik ben met die dingen als ik hevig enthousiast een aardwetenschappelijk fenomeen wil aanwijzen.

Mijn laatste uitdaging is dan toch mijn lieve knuffel-ezeltje; die kan in de magnetron en kan echt niet gemist worden in het koude Noorden. Wat vinden jullie, kan hij aan mijn rugzak worden vastgebonden of is dat knuffelmishandeling?

Ezeltje

1. Mascha:
    6 augustus 2019
    Knuffel kan zo prima mee. Heeft het konijn ook wat te zien!
  2. Toon:
    6 augustus 2019
    Dag schrijftalent! Als knuffel zou ik geen bezwaar hebben tegen deze bondage: hoef ik tenminste niet te lopen!
  3. Lea:
    6 augustus 2019
    Prima in balans zo. Geniet van t avontuur!
  4. Carla:
    6 augustus 2019
    Ohhh met dit prachtige avontuur vergeet je de kou vast heel snel. Lekker meenemen wat jij nodig hebt, dus MET beer! Fijn hoor zo'n inpakhandige moeder en vriend. En heel veel plezier en succes hoor! 😘
  5. Monique:
    6 augustus 2019
    Aaaaaah, ezeltje. Toch beste kadootje ever..😘
  6. Joke:
    6 augustus 2019
    Het beste plekje ever.......
  7. Jacqueline:
    7 augustus 2019
    Ezeltje gisteravond toch nog maar van een ‘slaapzakje’ voorzien,...
  8. Mirjam Van Tuil:
    7 augustus 2019
    Ja slaapzakje is beter! Je wilt niet dat hij een whiplash oploopt tijdens de reis! 😆 Goede reis samen Karlijn!! 😘
  9. Ada van Tuil-Ploeg:
    8 augustus 2019
    Karlijn, een superfijne tijd op Spitsbergen en succes met alles wat je daar wilt gaan doen! Een dikke knuffel van ons!
  10. Joke&Konrad:
    9 augustus 2019
    Toch een ezeljas zou ik doen!
  11. Han en Guusje:
    9 augustus 2019
    We wensen je een hele fijne, avontuurlijke reis! Hopelijk valt de kou nog iets mee😀.
    Heel veel plezier!!
    Groetjes